Marketing - definicja, składniki

Marketing, to według brytyjskiego Instytutu Marketingu zarządzanie procesem identyfikacji, przewidywania i zaspokojenia potrzeb klienta w sposób przynoszący zyski.

Podstawowy plan marketingu firmy, tak zwany marketing-mix, składa się z czterech podstawowych elementów: produktu, ceny, dystrybucji i promocji (znanych również jako 4P za sprawą pierwszych liter ich odpowiedników w języku angielskim, to jest: produkt, price, place oraz promotion).

Współcześnie specjaliści do spraw marketingu często wyróżniają kolejne elementy, takie jak ludzie (people), świadectwo materialne (physical evidence), zestaw – opakowanie (package), proces, przyzwolenie (permission), rekomendację (pass-along), pozycjonowanie (plasowanie), nagłośnienie (publicity), czynnik wyróżniający (tzw. „fioletowa krowa” – purple cow).


 Czytaj więcej:

http://www.marketingpower.com/aboutama/pages/definitionofmarketing.aspx
http://www.businessdictionary.com/definition/marketing.html

Share

Ostatnio na Niemarkowym Blogu...

  • Czy dwuletnia gwarancja może obowiązywać tylko rok?
    Czy dwuletnia gwarancja może obowiązywać tylko rok?

    Wybierając produkt kierujesz się zapewne jego walorami użytkowymi, ceną, jakością wykonania oraz usługami dodatkowymi, takimi jak długość okresu gwarancji. Im dłuższa tym oczywiście lepiej - świadczy ona bowiem o zaufaniu producenta bądź sprzedawcy do oferowanego urządzenia i w razie potrzeby gotowości do jego naprawy. Problem jednak w tym, że czasem długi okres gwarancyjny jest jedynie chwytem marketingowym, nie mającym zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością.

    Share
    Czytaj dalej...

Polityka prywatności

Użytkowanie serwisu Niemarkowe.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie przez niego plików cookie (polityka cookies).

Sonda

Czy kiedykolwiek korzystałeś z oferty chińskiego sklepu internetowego?

Tak i jestem zadowolony(a) - 30%
Tak i żałuję - 5%
Nie, ale zamierzam - 20%
Nie i nie zamierzam - 45%

Wszystkich głosów: 20
The voting for this poll has ended on: czerwiec 30, 2013